Pharma Nord   Uutiskirje
- omasta terveydestään kiinnostuneille

Tutkimus:

Magnesium on tärkeämpi kuin tiedetäänkään

Vaikka suurin osa tietää mitä magnesium on,  vain noin kolmannes on tietoinen siitä  mitä hyötyä siitä on, todetaan  amerikkalaisessa tutkimuksessa. Mikäli kuulut tähän kolmannekseen, jatka lukemista saadaksesi lisätietoa tämän hivenaineen merkityksestä juuri sinulle.

Tiesitkö, että magnesium osallistuu elimistössämme yli 300   entsymaattiseen reaktioon?  Jos et, niin ei huolta. Pieni, mutta paljastava tutkimus www.nutraingredients.com viime vuoden marraskuulta osoittaa, että  ravintoaineiden ja terveyden lisätiedolle on tarvetta. [1]
 

Ylläpitää lihasten toimintaa

Eräs magnesiumin tärkeistä ominaisuuksista on se, että se ylläpitää lihasten normaalia toimintaa. Lihaksia on kaikkialla kehossa. Vaikka useimmiten  puhutaan hauiksista sekä olka- ja reisilihaksista, sydän on yksi tärkeimmistä lihaksista, jonka totisesti toivotaan toimivan moitteettomasti. Jopa sisäelinten hallinta on riippuvainen ns. pehmeästä  lihaskudoksesta. 

Hyväksi luustolle

Toinen magnesiumin tärkeä tehtävä on auttaa ylläpitämään luuston ja hampaiden kuntoa. Tämä korostuu iän myötä.  Magenisumin tehtävä on hallita kalsiumin imeytymistä. Estämällä  kalsiumin vuotamista soluista pehmytkudokseen magnesium varmistaa, että ravinnon kalsium imetyy luiden soluihin. 

 

Hermot hallintaan

Magnesium auttaa jopa hermostoa toimimaan kuten niiden pitäisikin. Normaali hermoston toiminta on paljon oletettua laajempaa. Ajatellaanpa vaikka kaikkia mahdollisia elimistön toimintoja, joita hermosto hallinnoi. Näitä ovat mm. lihas- ja aivoaktiviteetti tai vaikkapa reaktiokyky. Näiden toiminnot voivat  häiriintyä helposti   esim. stressin vuoksi. Jotta hermosto toimisi tasapainoisesti, tarvitaan riittävää magnesiumin saantia. 

 

Bio-Magnesium – luotettava magnesiumin lähde

Magnesiumia tarvitaan myös energia-aineenvaihduntaan. Itse asiassa, magnesium auttaa vähentämään väsymystä ja uupusta. Mikäli väsymys vaivaa jatkuvasti, voi olla syytä tarkistaa ravintoaineiden saanti. Magnesiumin lähteitä ravinnosta ovat mm. pinaatti, kurpitsan siemenet, mantelit ja avokado.
 
Lisäksi voi ottaa ravintolisänä Bio-Magesiumia, joka on mukava ja luotettava tapa taata päivittäinen magnesiumin saanti. Bio-Magnesium sisältää  kolmea huoellisesti valittua magnesiumyhdistettä.  Ainutlaatuisen koostumuksensa vuoksi se liukenee nopeasti ja takaa erinomaisen imeytymisen. Tämän ansioista sillä on korkea biologinen hyötyosuus. 
 

Kesä

Erityisesti kesällä on hyvä kiinnittää huomiota  siihen, että magnesium tukee lihasten normaalia toimintaa ja edistää energia-aineenvaihduntaa. Kehon magnesiumvarastoja vähentävät voimakas fyysinen harjoittelu, stressi ja alkoholin käyttö.

Lisätietoa Bio-Magnesiumista saat tästä linkistä. Katso myös video,  joka osoittaa kuinka nopeasti valmiste liukenee vesilasilliseen. Juomalla Bio-Magnesium on todella helppo nauttia!



Lisätietoa magnesiumista

1. www.nutraingredients.com